Påskhelg på Brygget

Redan veckan efter var det dags för oss att ställa oss på Bryggeriet i Motala's välbekanta (anledningen till att jag skriver 'välbekanta' är att vi spelat där många gånger förr) scen. Jag var tyvärr sjuk men det är bara att köra på ändå om man vill komma nånstans. Så länge man inte är döende är det inget att snacka om, hehe.

De andra i bandet mådde dock bra och var mycket mer pepp än vad jag var (åtminstone i början). Dagen började med att jag blev väckt av en stressad Anton som ville att vi skulle hämta en bil så att vi skulle kunna köra alla våra grejer till brygget. Självklart ska vi ha våra egna grejer, inget snack om den saken.

Förr i tiden har vi ibland gjort misstaget att låna prylar av andra band eller prylar som arrangören kan fixa fram. Men numera har man lärt sig hur värdelöst det är och hur mycket mer krångel det blir. Man kan ju tänka sig att man slipper en del krångel eftersom man slipper släpa på ens egna grejer - men nej - det krånglar alltid mycket mer när man ska låna av folk. Antingen brummar det och låter förjävligt om förstärkaren man lånat eller så är det något annat som krånglar. Dessutom finns det en trygghet i att alltid ha med sig sin egen setup.

Nåväl, jag åkte med en av Bryggets ägare för att hämta en skåpbil som vi tacksamt fick låna av dem. Sedan stack alla utom Tomba, det lata aset, ner och lastade bilen full för att sedan rodda in allt på Brygget. Allt gick smärtfritt. Sedan stack jag hem och käkade för att sedan återvända till soundchecket som var lite senare på kvällen.

Soundchecket gick bra och det var nu dags att börja dricka öl. Sagt och gjort satte vi oss 'backstage' i rummet som endast vi häftiga artister har tillgång till och hade det trevligt fram tills vi skulle gå på scenen. Innan oss var det ett band som hette Grimner som spelade sin vikingarock.

Vår spelning gick riktigt bra och stället var totalt överfullt av folk. Trött, sjuk och jävlig som jag var efter spelningen gick jag hem tidigt medan de övriga i bandet verkade stanna kvar lite längre och efterkrökade etc. Vi fick också erbjudandet att spela de följande två kvällarna vilket vi självklart tackade ja till. Vi spelade alltså 3 kvällar i rad.

Dock var Tomba bortrest de två följande dagarna så vi fick klara oss med endast en gitarrist. Men det visade sig att det funkade minst lika bra. En rolig detalj var att sista kvällen vi spelade hade jag lyckats smitta de andra i bandet så Robin mådde riktigt kasst den kvällen och följande vecka föll Anton och Joel in i sjukdom, hehe. In your face bitches! :P

Joel lyckades förövrigt bli riktigt kalas-onykter den sista kvällen. Det var tider det.

Här är ett par bilder från spelningarna:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0