Vad man ska säga nej till som artist..

Jag har tidigare nämnt våra "helvetes-spelningar" som vi gjorde i ett tämligen misslyckat samarbete med SV (Studieförbundet Vuxenskolan) och tänkte att det var dags att gå in lite djupare på ämnet, hehe.

Det hela började med att SV frågade mig om vi kunde tänka oss att ställa upp på några spelningar i samband med att de skulle göra reklam för sitt företag. Visst, det kan vi göra. Det är bra för oss eftersom att vi då kan spela inför våra yngre fans som inte har möjlighet att se oss på krogen där det är 18 års gräns. Spelningarna tog plats på högstadiet i olika skolor runt om i Östergötland.

Kan ni tänka er att vi gick upp vid 05:00 på natten, helt frivilligt, för att spela brutal dödsmetal inför skolelever klockan 08 på morgonen? Det är bland det mest bisarra jag varit med om i mitt liv som musiker.

Vi fick rodda allt helt själva och inte ens bil eller släp fick vi hyra genom SV, något som de hade utlovat, men som sket sig totalt i slutändan. Då kan ni undra vad vi fick för att slita så här mycket? Ingenting.

Nej just det - inte ett skit fick vi. Vi blev utlovade en del saker som vi tyvärr inte har sett röken av.

Så hittils har vi lagt ut pengar och ansträngt oss för, i princip, ingenting. Robin skyfflar hellre ner skit i sin egen mun än att gör en sådan spelning igen och jag förstår honom, hehe.

Vad har vi lärt oss av detta? Lita inte på folk och tacka för helvete inte 'ja' till vad som helst!

Kommentarer
Postat av: Sofia

No business like show business ;P

2010-04-24 @ 00:15:50
URL: http://prettybow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0