Konversation med SV

Kort efter att jag hade publicerat ett inlägg med kritik riktad mot SV i Östergötland fick jag ett samtal från någon sorts chef inom SV i Sverige som undrade vad det var som hade gått snett och vad som var skälet till min 'hårda kritik'. Efter att jag förklarat skälet för honom sade han att han skulle kontakta de ansvariga på SV i Östergötland.

Efter det behagade Bonum, Musikansvarig på SV i Östergötland, att höra av sig med följande meddelande: (Eftersom meddelandet skrevs i min blogg tar jag för givet att konversationen är öppen för allmänheten).

Hej Jake!

Till att börja med: Ta bort Inläggen på er blogg om vad ni tycker om SV. Det är bara plumpt och väldigt mycket sandlåda över det hela!


Jag vet inte vad det är du håller på med!? Det är hur som helst inte speciellt smart eller bra att lägga ut saker på er blogg om hur "jävla dåliga och skitvidriga svikarna på SV" är. Jag håller fullständigt med om att det var struligt och absolut inte smärtfritt heller. MEN ... Vi hade bokat in 5 (fem) spelningar som ni tackade ja till under förutsättning att SV fixade med släp och/eller bil om det behövdes, som SV även betalade, plus ersättning för bensin. När spelningarna var avklarade skulle ni utöver det även få rabatt på hyran för er lokal plus lite andra förmåner.


Ni gjorde TVÅ spelningar av de fem som var inbokade, varför vet inte jag, vilket alltså betyder att NI inte uppfyllt er del av det vi kommit överens om. Att det strulade de gånger ni skulle hämta släpet beror varken på mej eller Peter. Det var helt enklelt så att föreståndaren på macken inte hade informerat alla i sin personal om hur det låg till med uthyrningen till er. Alltså, något som vaken NI eller vi kunnat påverka!


Så vitt jag vet så har ni i alla fall fått betalt för bensin och utlägget ni gjort för släp en gång. Och är det så att SV fortfarande är "skyldiga" er någon form av ersättning får vi ju givetvis lösa det men det är ju i så fall NI som "sitter på" kvitton för utläggen och då är det ju svårt för SV att betala er! Jag har DESSUTOM vid flertalet tillfällen försökt nå dej på mobilen, utan att jag fått tag i dej. Hör av det så vi får reda ut vad du är missnöjd över!

Bonum/musikansvarig SV


Nedan följer mitt svar:

Hej,

Jag är inte ensam ansvarig för det som skrivs i bloggen utan det som skrivs är hela bandets samlade åsikter.

Därför är det nödvändigt att hela bandet är med om det skulle vara aktuellt att reda ut detta. Notera att vi är ett band, bestående av flera individer, som är missnöjda med SV - inte bara Jake.

PS. Vi hade gärna uppfyllt vår del av överenskommelsen men det var lite svårt eftersom eran del bestod av att fixa transport och ni misslyckades med det. Som du kan förstå är det lite svårt att gå med alla grejer bort till skolorna. Anledningen till att vi inte uppfyllde vår del beror således på att ni inte uppfyllde eran.

//Jake


Varpå Bonum svarade:

Det var ju inte VI som misslyckades med att fixa transport.... det var ju för fan personalen på macken som strulade!

På detta svarade jag:

Jo, vi hade kontakt med macken flertalet gånger och de påstod att de behövde en rekvisition som ni inte ville ge ut. Vidare var det en åldersgräns på 25 år för att hyra en bil. Ingen av oss var 25 så det hade skitit sig ändå.

Men om ni hade tagit fullt ansvar för er del av avtalet så hade vi vetat det och ni hade fixat så vi hade transport. Men istället la ni över allt ansvar på oss så att vi fick gå upp 05 på natten för att stå och tjafsa med personal som knappt var informerad. Antar att folket i bandet inte var så glada för det eftersom de hade tagit ledigt från jobb, skola och var inställda på att allt vad gällande transport redan var fixat (eftersom det var något ni hade lovat).

Notera också att vi faktiskt tog fullt ansvar för våran del av avtalet genom att repa som fan och det var ingen lätt prestation för någon av oss att gå upp vid 05 på natten för att rodda ~200kg instrument. (Lägg som sagt till att några i bandet tog ledigt från jobb och förlorade därmed också 8 timmars lön). 

Sedan har vi lämnat in säkert 10+ tidsrapporter för hyran till vår lokal men har inte hört eller sett skymten av nånting trots att ni lovade att vi skulle få hjälp med hyran. Varför?

//Jake


Efter detta började tydligen Bonum på SV att ignorera vår konversation (har inte fått något svar och det var ett tag sedan jag skrev). Jag har skickat ytterliggare ett mail angående hyran som vi skulle fått hjälp med men har inte fått något svar där heller.

Tycker ni att vårat samarbete med SV har fungerat på ett bra eller dåligt sätt?

Vad är er åsikt om studieförbund?


Kommentarer
Postat av: Sofia

Enligt min åsikt är det tydligt att SV har misslyckats. Om "fixa transport" innebär att förlita sig på EN mack med uppenbara kommunikations brister och sedan inte ta sitt ansvar om det blir fel, visst.. Då har de gjort ett bra jobb!



Det var ju tur att ni fick ersättning för bensin och släp en gång dock.. Utöver missade betalda arbetstimmar, tidiga morgonar (nätter), lyfta tunga instrument, pappers arbete och tjafs med personal så hade nog bensinpengar varit hårdast av allt!

;)



Helt ovidkommande, men bara för att addera lite extra sand i lådan!

2010-06-24 @ 20:16:32
URL: http://prettybow.blogg.se/
Postat av: Jake

Notera att det som skrevs angående vår bensin och vår släp-ersättning var "så vitt jag vet". Vad jag vet har jag inte fått ett öre och Bonum på SV är, uppenbarligen själv, osäker på att vi har fått pengarna.



Det troliga är således att vi inte fått några pengar överhuvudtaget.

2010-06-25 @ 01:04:37
URL: http://byok.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0