Lite tankar

Jag måste säga att jag är väldigt besviken på Studieförbundet Vuxenskolan i Östergötland. Har inte hört ett ord från dem på flera månader vilket är jävligt dåligt då de fortfarande är skyldiga oss pengar. Ett tips till alla er nya band därute som funderar på att skaffa replokal eller att börja spela i band; undvik att hamna hos ett studieförbund.

De flesta studieförbunden innebär bara en massa extra krångel. Ni måste fylla i lappar, delta på meningslösa möten och ringa runt och ha er. Det är bättre att lära sig att stå på sina egna ben från början. Lite ironiskt att deras så kallade "hjälp", som de påstår sig erbjuda, enbart leder till extra bekymmer och slöseri med tid.

Vad tycker ni om dessa studieförbund?

Sedan går det rykten om att vi nog ska spela på Sticky Fingers i Göteborg snart. Får hoppas dessa rykten är sanna för det vore extremt roligt att komma iväg lite.

Glöm inte att köpa Watains nya skiva "Lawless Darkness" - det är nog årets skivsläpp.

Hörs.




Kommentarer
Postat av: Marlene

Hej!

Jag jobbar på studieförbund här i Motala (inte vuxenskolan, dock). Jag håller med om att det kan vara jäkligt krångligt. Som studieförbund är det vår uppgift att hjälpa grupper ta del av statsbidrag för att kunna utvecklas. Tyvärr blir staten mer och mer snål med bidragen, och kräver mer och mer i gengäld. En inte alltid lätt balansgång... Hoppas ni får spelning i göteborg, vore jättekul!

2010-06-16 @ 10:06:35
URL: http://www.abf.se
Postat av: Jake

Hej Marlene,



Tack!



Ja, vår erfarenhet av studieförbund har bara varit negativ. Det är alltid saker som krånglar och den lilla hjälp man får ibland är oftast inte värd allt krångel. Det är synd för jag tror att många band blir, i likhet med oss, avskräckta från samarbeten med studieförbund.

2010-06-17 @ 22:50:37
URL: http://byok.webblogg.se/
Postat av: Jake

Hej Marlene,



Tack!



Ja, vår erfarenhet av studieförbund har bara varit negativ. Det är alltid saker som krånglar och den lilla hjälp man får ibland är oftast inte värd allt krångel. Det är synd för jag tror att många band blir, i likhet med oss, avskräckta från samarbeten med studieförbund.

2010-06-17 @ 23:05:00
URL: http://byok.webblogg.se/
Postat av: Magnus

Hej Jake!



Till att börja med: Ta bort Inläggen på er blogg om vad ni tycker om SV. Det är bara plumpt och väldigt mycket sandlåda över det hela!



Jag vet inte vad det är du håller på med!? Det är hur som helst inte speciellt smart eller bra att lägga ut saker på er blogg om hur "jävla dåliga och skitvidriga svikarna på SV" är. Jag håller fullständigt med om att det var struligt och absolut inte smärtfritt heller. MEN ... Vi hade bokat in 5 (fem) spelningar som ni tackade ja till under förutsättning att SV fixade med släp och/eller bil om det behövdes, som SV även betalade, plus ersättning för bensin. När spelningarna var avklarade skulle ni utöver det även få rabatt på hyran för er lokal plus lite andra förmåner.



Ni gjorde TVÅ spelningar av de fem som var inbokade, varför vet inte jag, vilket alltså betyder att NI inte uppfyllt er del av det vi kommit överens om. Att det strulade de gånger ni skulle hämta släpet beror varken på mej eller Peter. Det var helt enklelt så att föreståndaren på macken inte hade informerat alla i sin personal om hur det låg till med uthyrningen till er. Alltså, något som vaken NI eller vi kunnat påverka!



Så vitt jag vet så har ni i alla fall fått betalt för bensin och utlägget ni gjort för släp en gång. Och är det så att SV fortfarande är "skyldiga" er någon form av ersättning får vi ju givetvis lösa det men det är ju i så fall NI som "sitter på" kvitton för utläggen och då är det ju svårt för SV att betala er! Jag har DESSUTOM vid flertalet tillfällen försökt nå dej på mobilen, utan att jag fått tag i dej. Hör av det så vi får reda ut vad du är missnöjd över!

Bonum/musikansvarig SV

2010-06-18 @ 15:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0